تبلیغات در دُکی‌کارز

دکی کارز: مجموعه آنلاین در زمینه خودرو و زیرمجموعه‌ها

بازدید ماهانه وبسایت دکی کارز
بازدید ماهانه وبسایت اسب بخار
بازدید ماهانه وبسایت سبقت آزاد

چرا تبلیغ در دکی کارز؟

1- مخاطب کاملا هدفمند

2- جا افتادن برند و فروش محصول شما باهم

دُکی کارز چند نوع تبلیغ داره؟

دکی کارز 2 نوع تبلیغ پربازده دارد

1- تبلیغ بین ویدیویی (بازدهی بالا)

2- تبلیغ بنری تصویری (به‌مدت یکماه در سایت)

اعضای تیم دکی کارز

امین اصلانی

امین اصلانی

#محتوا #ویدیو مارکتینگ

رضا حیدری

#ادمین وبسایت دکی کارز

مهندس هادی ابراهیمی

#طراح سایت #سئو

هدا کامران‌ فر

#پشتیبانی سایت

امروزه تبلیغات عضو جدا نشدنی و بسیار مهم از بازاریابی هستند. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید یک برند موفق داشته باشید، باید یک تبلیغ و بازاریابی موفق هم داشته باشید! در غیر این صورت یا نتیجه‌ای نمی‌گیرید یا نتیجه‌ای که می‌بایست را نمی‌گیرد.

هر تبلیغی، تبلیغ خوب نیست!

این روزها در هر فضای اجتماعی یا حتی سنتی که بروید با انواع مختلف تبلیغات روبرو می‌شوید. از تبلیغات روی اتوبوس‌ها و بیلوردها گرفته تا تبلیغات اینستاگرامی، کمپینی، بنری و…

اما واقعا همه این تبلیغات بازدهی لازم را نسبت به هزینه‌ای که  پرداخت می‌شود دارند؟ خیر!

تبلیغ باید چه ویژگی داشته باشه؟

یه تبلیغ باید دو تا هدف مهم را به همراه داشته باشه و شمارو به اون اهداف برسونه!

هدف اول: افزایش فروش شما

هدف دوم: مطرح شدن برند شما و افزایش اعتبار

یک تبلیغ می‌تونه یکی از این دوتا هدف رو  مجزا دنبال کنه  و یا هر 2 رو با هم دنبال کنه.

مثال:

حتما تبلیغاتی (خارجی) رو دیدید که بیشتر شبیه فیلم سینمایی یا سریاله تا تبلیغ! تبلیغاتی که ممکنه داخلش دعوا، کتک‌کاری، بحث و جدل و ماجراجویی باشه و کلی شما رو به خودش جذب کنه. اما در نهایت شما رو  اصلا به خرید دعوت نکنه یا فقط یه اشاره کوچیک به خرید کنه؛ هدف اینجور تبلیغات بیشتر بحث جا افتادن برنده نه خرید اون.

برند قصد داره خودشو توی ذهن مردم جا کنه تا بعدها با یکسری تبلیغات دیگر و اقدامات مخاطب رو دعوت به خرید کنه.

اینجور تبلیغات حتی در سطح شهر هم موجوده. مثلا: روی بیلورد نوشته: “به‌زودی توی خونه‌هاتون هستیم” یا امثال اینجور جملات و یه گوشه هم نوشته شرکت x یا فرش x و…، این تبلیغات هم قصد جا انداختن برند دارن.

اما چجور همزمان به هر 2 این اهدف برسیم!

چون هدف ما تبلیغات در فضای وب هست پس ما هم حول همین محور جلو میریم.

در دنیای وب انواع تبلیغات وجود داره. از تبلیغات بنری گرفته، تبلیغات بلاگری، ریتارگتینگ، نوتیفیکیشن و… که هرکدام باعث شده از مخاطب فیدبک (بازخورد) منفی بگیره! چرا که حجم اینجور تبلغات بسیار بالا رفته و سرسام آور ( به قول خودمون خز) شده.

پس چجور تبلیغی جواب میده؟

یکی از انواع تبلیغات که هنوز که هنوزه داره جواب میده و یکی از برترین شرکت‌های دنیا (یوتیوب) داره از اون بهره می‌بره،تبلیغات  بین ویدیویی هست! تبلیغاتی که در وبسایت آپارات هم داره ازش استفاده می‌شه.

چرا تبلیغ ویدیویی بازدهی بالایی داره؟

علت بازدهی بالای تبلیغ بین ویدیویی این هست که مخاطب حتما تماشاش می‌کنه! بدون این‌که بخواد فیدبک منفی به تبلیغ شما بگیره!

چرا مخاطب نسبت به تبلیغ بین ویدیویی بازخورد منفی نمی‌گیره؟

بگذارید با یک مثال خوب جواب شما رو بدهم:

فرض کنید به دنبال تماشای یک فیلم سینمایی هستید که در هرجایی پیدا نمیشه و فقط یک سایت هست که اون را داره. خب شما وارد اون سایت می‌شوید و روی پلی کردن ویدیو کلیک می‌کنید. حالا فرض کنید در اول این فیلم یک تبلیغ 5-10 ثانیه‌ای پخش بشه. آیا شما از اون سایت که‌ می‌دونید دیگ جای دیگه‌ای این فیلمو وجود نداره ازش خارج می‌شوید؟ آیا قید فیلمتون رو می‌زنید؟ یا به تبلیغ توجه می‌کنید و صبر می‌کنید اون چند ثانیه تموم بشه؟

خب معلومه 5-10 ثانیه صبر می‌کنید و بعدش هم فیلمتون رو با لذت تماشا می‌کنید بدون این‌که بازخورد منفی به اون تبلیغ داشته باشید! علت هم واضحه! چون شما دنبال فیلمی بودید که به راحتی هرجای پیدا نمیشه و حاضرید براش بدون اینکه گلایه‌ای کنید 5-10 ثانیه هم تبلیغ نگا کنید!

به مخاطب محتواش رو بده، اون تبلیغت رو هرچی باشه نگاه می‌کنه!

شما فقط کافیه چیزی (محتوایی) که مخاطب دنبالشه بهش بدید، اگر اون چیزی که میخواد رو بهش بدی اونم حاضر میشه بدون گلایه تبلیغ شما رو نگا کنه، به همین سادگی!

پس تا این‌جای کار متوجه مزیت بزرگ تبلیغ بین ویدیویی و فرق اون با دیگر تبلیغات شدید.

کجا میشه تبلیغ بین ویدیویی کرد؟

یکی از بهترین سایت‌های ایرانی برای تبلیغ بین ویدیویی سایت «آپارات» هست. سایتی که طبق آمار ما ماهانه حدود 10 میلیون باز در روز داره، که بازدید بسیار خوبی محسوب می‌شه.

پس بریم توی آپارات تبلیغ کنیم؟

اگر دوست دارید پولتون رو دور بریزید، آره!

چراااا؟ از اون‌جای که اهل زدن مثال‌های خوب هستم این مورد رو هم با مثال بهتون جواب می‌دم.

آپارت مثل یک مجتمع تجاری بزرگ می‌مونه، شلوغی خوبه! اما همین شلوغی کار دست شما میده! چرا؟ چون نزدیک به 95 درصد تبلیغ شما بی‌هدف نشون داده می‌شه!

باور نمی‌کنی؟

همین الان وارد سایت آپارات شو و یک ویدیو رو باز کن و پلی کن! مثلا قصد تماشای یک ویدیو مذهبی داری تبلیغ دلستر پخش می‌شه!  فیلم سینمایی پلی می‌کنید یک بازیگر با ادا اطفار یک مسابقه تلوزیونی رو تبلیغ می‌کنه! و…

هزنیه تبلیغش سرسام آوره!

هزنینه تبلیغات توی آپارت از 10 میلیون شروع می‌شه تا 50 و 100 میلیون.

برای پلن 10 میلیونی شما به ازای هر عدد تبلیغ 100 تومن پرداخت می‌کنید و به حدود 100 هزار نفر تبلیغ شما نمایش داده میشه. 100*100=10,000,000

100 هزار بازدید رو آپارات براتون توی 1 ساعت فراهم می‌کنه! یعنی 10 میلیون پرداخت می‌کنید! برای 1 ساعت و یکدفه به کلی مخاطب بی‌هدف و بی‌ربط تبلیغ شما نمایش داده می‌شود!  آخرش هم ناراضی از این‌کنه بازدهیی لازم رو نسبت به  تومان10 میلیون نگرفتید.

این حرف من نیست حرف کسایی هست که در آپارات تبلیغ کردن و ناراضی‌اند. البته با این هزینه‌ها دیگه فقط شرکت‌های که درآمدهایی میلیونی دارند تبلیغاتشون رو به آپارات ‌می‌دهند چراکه مبلغ 50-100 میلیون مبلغی زیادی در بودجشون محسوب نمی‌شه.

تکلیف چیه؟

میخوام سرویس تبلیغی «دکی کارز» رو بهتون معرفی ‌کنم که دقیقا مشابه آپارات اما بسیار هدف‌مند‌تر عمل می‌کنه.

توی دکی کارز مخاطب هدف ما همگی در زمینه خودرو هستند. همگی به‌دنبال مشکلات خودرویی و سوالات خودشون هستند که قریب به 95 درصد هم جوابشون رو می‌گیرند. و اگر هم نگیرند از طریق کامنت و سیستم اطلاع‌رسانی پیامکی مشکلشون رفع می‌شه. یعنی میشه گفت 99 درصد مخاطبای دکی کارز هدفمند هستند و از طریق محتواهای موجود در دکی کارز مشکلشون حل می‌شه!

تبلیغ در دکی کارز خیلی راحت هست! کافیه شما ویدیو خودتون رو با کیفیت و حجم مناسب برای ادمین دکی کارز بفرستید و ادمین هم  با بررسی تبلیغ شما  اون رو در اول همه ویدیوهای دکی کارز قرار میده. و بلافاصله تبلیغ شما  شروغ به پخش شدن میشه.

 

چرا در سایت‌های دیگه که در زمینه خودرو فعال هستند تبلیغ ندهم!

برای اینکه جواب سوال شما رو بدهم میریم سراغ آمار‌های دقیق با استفاده از ابزار. یکی از ابزارهای که در زمینه آمارگیری دقیق و ارگانیگ بسیار خوب عمل کرده، «اوبر ساگست» هست. یک ابزار بسیار دقیق که بر اساس پراستفاده‌ترین موتور جستجوی جهان یعنی گوگل کار می‌کنه. توجه کنید که اوبر ساگست فقط ترافیک‌های واقعی «ارگانیک» را جمع‌اوری می‌کنه و ترافیک مصنوعی رو حساب نمی‌کنه! چراکه سرویس‌های زیادی هست که می‌تونن بازدیدهای فیک بزنند. در ضمن خوده شما هم ‌میتوانید از طریق این لینک وارد سایت اوبر ساگست بشید و خودتون از این ابزار آمار بگیرید.

با مشاهده عکس‌ها متو‌جه می‌شوید آمار ارگانیک دکی کارز نسبت به رقبای خودش بسیار بیشتره، با این‌که حدود 8 ماه هست که از فعالیت دکی کارز می‌گذره! علت هم این‌‌ هست که دکی کارز از یک تیم متخصص در همه زمینه‌ها استفاده کرده، دکی کارز متشکل از افرادی هست که در زمینه، طراحی سایت، سئو، محتوا، مارکتینگ، بازاریابی، ویدیو مارکتینگ و…  تخصص دارند و علت موفقیت دکی کارز هم همین افراد هستند.

دلیل نهایی تبلیغ در دکی کارز

این نکته رو در در نظر داشته باشید دکی کارز تنها سایت هست که به‌صورت تخصصی در زمینه خودرو در حال تبلیغ «بین ویدیویی» هست.